att bo fem personer i en tvåa

den 1 september är en dag värd att minnas.
Den 1 september flyttar min familj på fem personer från en två till en fyra!
ÄNTLIGEN!
Vi har bott i en liten två i fyra år nu, det börjar bli drygt!
Så hur funkar det egentligen att bo fem stycken i en två?
egentligen funkar det inte alls! men man kan ju försöka.


I sovrummet sover jag och min storasyster
I vardagsrummet sover min pappa och styvmamma
min lillebror sover i badkaret.... skooojaaa. Han sover också i vardagsrummet.
På helgerna åker pappa och min styvmamma ut på landet för att där bodde min styvmamma innan.
Ja fast hon bor ju där fortfarande. Pappa och Mia (som min styvmamma heter) skiftar mellan landeet och stan.
Vi barn får också åka ut på landet, men det vill vi inte.
När man är ensam hemma så njuter man som fan av att inte är människor överallt, fast dock börjar man bli beronde av människor omkring än så man vill knappt vara själv! scary shit alltså när det händer.

När alla är hemma och man vill vara för sig själv, kan man se det som omöjligt.
Du kommer på att du kan stänga in dig i sovrummet
- ooooj där satt emelie (storasyster)
Du tänker vardagsrummet - nejmen hej lillebror och pappa/mia
Du bestämer att köket is the shit - oj här var pappa/mia
Så du väljer till slut hallgolvet - nej men här trampar folk på dig och springer igenom hela tiden
Sedan upptäcker du att du var dum i huvudet, självklart så väljer du badrummet!
ett långt skönt bad är nu det rätta alternatiet, så du börjar fylla upp badet, kryper ner och njuter.
Du njuter tre sekunder - sedan bankar någon på dörren att den måste på toa och det är akut eller "jag måste också duscha och jag ska iväg om två minuter"

men livet kommer bli bra i fyran, alla barn får ett varsitt rum, pappa och mia tar vardagsrummet, två badrum kan det bli bättre? Nej!

Kommentarer
Postat av: Big

Hahah sanningensord!

2009-07-12 @ 18:55:38
URL: http://lifebybowman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0