tänkte sova men först ska jag...

..... berätta om traditionella kvälllsrutiner.

OM NÅGON MER ÄN JA ÄR HEMMA:
- ut med douglas
- tvätta av smink osv
- gå på toa och kvällskissa
- kolla att spisen är av
- kolla att dörrn är låst
- lägga sig i sängen
- var spisen verkligen av? bäst att gå upp och titta
- lägga sig i sängen
- var verkligen dörren låst? bäst att gå upp och titta
- lägga sig i sängen
- är jag kissnödig igen? nej! elle? kanske bäst att kissa, jag är ju liiiteliiiiteliiiite kissnödig!
- gå och kissa två droppar
- lägga sig i sängen
- garderobsdörren är öppen
- måste gå upp och stänga den
- slänger mig i sängen och vägrar tänka på annat
- får för mig att jag är kissnödig, skäller på mig själv och somnar

OM BARA JAG ÄR HEMMA:
- ut med douglas
- kommer in i hallen och tar skohon
- går igenom varje rum och garderob och viftar hejvilt med skohon om någon står där, hugger lite här och var liksom
- vågar inte tvätta av sminket
- skyndar mig på toa, vågar inte vara instängd så länge
- kollar spisen och dörren
- hämtar kuddar och täcke och lägger det i pappas och mias säng i vardagsrummet
- låtsas glömma släcka i hallen, inte för att jag är mörkrädd eller så
- släcker taklampan, råkar glömma och släcka en liten lampa. Inte för jag behöver nattlampa.
- vrider och vänder mig i sängen har jag låst och kollat spisen?
- vågar inte gå upp och kolla
- blir stångad av douglas, inser att det är dags att sova
- somnar rädd


Kommentarer
Postat av: amandiii

haha, nästan ointressant alltså! :)

2008-10-16 @ 14:54:06
URL: http://amanndow.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0