sjuuukt crazy myckert jobb alltså!

08.00 klockan ringer, jag går upp. 09.15 åker jag till jobbet med amanda och pernilla. ca 09.45 börjar jag jobba.

för er som undrar jobbar jag i ett café/resturang. Jag står enbart i cafét, eftersom resten av personalen behövs till att servera så står jag själv i cafét och när det är fint väder då är det ikke kul. Stressigt som sjutton men det går bättre och bättre varje gång och man stöter på roligt och intressant folk.

två goa japaner eller kineser kommer in, pratar på urusel engelska, ler som om leendet ska fastna, och knäpper kort överallt. man blir ju lycklig av dom!

en dam kommer och skäller ut mig för jag ahr tagit för mycket betalt. hon skäller högt och länge, jag räknar ut på miniräknaren. Visar sig att jag råkat tagit betalt en femma för mycket. Hon blev lite generad eftersom hon trodde att det var mer, pinsamt för henne.

17.30 allt är städat och klart jag åker hem nu, 18.00 jag är hemma, 18.10 jag går ut med min hund, 18.25 jag kommer in med min hund. 18.27 jag springer ner till ica, 18.35 jag slänger mig på cykeln och kutar ner på stan. 19.10 jag hjälper julia städa kontor. 22.15 jag är hemma, jag somnar på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0