andra världskriget

Jag är väldigt intresserad av andra världskriget. När vi prata om det i skolan berättade min So lärare en sak som kanske inte många vet. Hitler satt i fängelse i fem dagar tror jag att det var och han fick ett flertal test för att se om han var sinnessjuk. Det flesta påstod att han var frisk, men en psykolog sa "Den här mannen är farlig, han måste spärras in. Något står fel i hans huvud!" Eftersom han verkade vara ensam om det så släpptes Hitler fri. Tänk om dom hade lyssnat på den psykologen, tänk om han hade spärrats in i flera år. Tänk då hur många som kunde levt nu och slippa möta den hemska och vidríga döden som dom gick igenom. Eller tänk dom som överlevde, men istället för deras ottäcka minnen kanske dom hade haft fina underbara minnen. Jag kan tänka hur länge som helst på det här, men det går inte att få ogjort. Kunde det vart så att andra världskriget aldrig hade uppstått?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0