har du vilja nog?

jag tycker faktiskt att det är sorgligt när man tänker på hur många som lägger ner sin energi med att tjata om hur fula dom är, se sig i spegeln och bara se alla "fel" som dom tycker att dom har osv. Varför inte lägga ner sin energi på det man är nöjd med? Varför inte stå vid spegeln och kunna tänka "fyfan vad jag har snygg näsa" eller vad som helst? Det är början i alla fall till ett bättre självförtroende och ett lyckligare liv. För när mår man som bäst? när man bara ser det negativa hos sig själv eller det possitiva? jag vet inte vad ni känner, men jag mår bäst när jag ser det possitiva och tänker possitivare. För jag tänker inte om tio år blicka tillbaka i mitt liv och veta att dom flesta dagarna tänkte jag bara på allt jag hatade hos mig själv och hur jag gick gick under i dagar när jag stötte på ett problem eller något som fick mig ur balans. Jag har bara bestämt mig, det jag hatar med mig själv det ska jag börja älska och när jag möter ett problem så ska jag inte gå under, nej jag ska kämpa med ett léende och se det hela som en utmaning och njuta när jag har klarat det. Jag tror mycket handlar om att bestämma sig faktiskt...


kanske någon sitter tänker att här snackar bruden om självförtroende och sen har hon en bild på sig själv som hon photoshopat, hon säger emot sig själv! nej det gör jag inte alls det! för jag är nöjd med mig själv bara att jag älskar att photoshopa, även om jag inte är så bra, men jag lär mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0