första natten, jag blev inte alls rädd...

Vi sov i en husvagn på mormorsgård. Jag låg och vred och vände mig för att kunna sova. Emelie och emma låg en bit bort. Så ser jag hur det tänds utanför, mormor sa att utelampan tänds atomatiskt när någon är på gården. Alla låg och och sov i huset trodde jag så jag tänkte det är väl ett rådjur. Sen hörde jag samma ljud som det låter när man går med flip flop, ni vet "flip-flop-flip-flop". Då ser jag utanför mitt fönster en skugga av ett huvud gå förbi. Jag viskar försiktigt till emelie och emma att det är någon utanför och dom vägrar tro mig. Jag vågar inte röra mig. Lite senare hör jag någon säga "det är mormor, kan ni öppna". jag trodde jag skulle dö. Då hade mormor kommit på att det blir så vart i husvagnen på morgonen och hon kunde inte sova om hon fick komma ut och fixa det.

home sweet home


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0