Gör jag fel?

Jag & min syster var ute med Douglas och när vi går ser jag en rottwailer (stavning?). Eftersom jag vet att den hunden attackerar cyklar och är väldigt stark så knappt ägaren orkar hålla så tänker jag att jag går över gatan eftersom Douglas skäller på vissa hundar. När jag gått ut en meter i gatan så ser jag hur rottwailern kommer rusande emot mig. Douglas börjar skälla för han kände min räddsla när hunden springer mot mig (eftersom jag finner den där hunden väldigt obehaglig). Min första tanke är att hon tappat kopplet, men jag ser att hon håller i det. I panik och ilska så börjar jag skrika åt henne.
jag: "vad gör du för något? Du kan inte bara släppa din hund på min sådär!"
hon: "men kopplet gick sönder, "
jag: "men köp ett nytt koppel då !"
hon:"blablablabla"
jag: "kom och hämta din hund då!!"
hon: "men du kan väl komma hit med den"
jag: "vadå jag ska komma med den, hämta den då!"


eftersom vi även bor grannar så har hon nu börjat öppna sitt fönster och skrika åt mig när hon ser mig eftersom jag blev arg när hon släppte sin hund på mig. Jag köper inte riktigt att kopplet gick sönder eftersom det är ett läder koppel och koppel ska hålla ordentligt jag tror hon råka knippsa upp det eller tappa greppet. Jag känner att det är lite omoget att skrika åt en 15 åring för jag sa till henne. Jag menar hon är typ 45+. Så det är grymt omoget att skrika åt mig varje gång hon ser mig även fast jag inte gör något! Hon är i gräl med väldigt många  och när vi skulle byta lägenhet vill den personen inte byta för just hon bor där med sin hund.
Är det fel av mig att bli arg i en sådan situation? Är det fel av mig att tycka hon är väldigt omogen?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Alla hundägare ska ta ansvar för sin hund, stor som liten hund. Men jag har också en rottis och våra hundar är större och har mycket kraft - vilket gör att vi måste verkligen "mästra" våra hundar. Ett koppel kan inte bara gå sönder och sen att du ska gå med hennes hund till henne. Synd när fel folk får skaffa hund ...

2008-08-26 @ 22:52:30
URL: http://carolinahell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0